.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلام بر 9 دی ؛
9 دی ، باران رحمت بصیرت ولایی


رهبر معظم انقلاب :اگر عاشورا تکرار شود این بار به جای شهادت اباعبدالله الحسین نوبت به هلاکت یزید و عمر سعد است.

سلام بر 9 دی

به جرأت میتوان مدعی بود که نهم دی ماه 1388، یوم الله عظیم القدری بود که تنها نمی از باران رحمت بصیرت ولایی متصل به سحاب رحمت واسعه حسینی اش را عاشورایی نمود و متجلی ساخت تا بزک سبز و رنگین عجوزه پیر و فرتوت فتنه را پاک و چهره کریه دشمنان داخلی فتنه گر و منافق را آشکار و رسوا سازد . حماسه عظیم مردمی ولایتمدار از تمامی اقشار و آحاد ملت ایران که همچون رودی سیل آسا ، طومار نحس فتنه گران داخلی و خارجی را در هم پیچید و بار دیگر مهمان زباله دان تاریخ نمود . پیوند عمیق و ریشه دار ولایت و امت بر پایه باورهای متعالی و پایدار دین الهی در قالب مردمسالاری دینی نکته ای است که تاکنون دشمنان انقلاب اسلامی یا آن را باور ننموده اند ، یا به درستی درک نکرده اند و یا از آن غفلت مینمایند . و حماسه نهم دی اوج تجلی این پیوند الهی بود . در این راستا ، و به یمن سالگردی دیگر از این یوم الله ، به تبیین زوایایی از دو مقوله اساسی " چرایی و جریان وقوع فتنه " و " علت رخداد این حماسه بزرگ " میپردازیم .

 چرایی وقوع فتنه

وقایع انتخابات رياست‎جمهوري دهم و آنچه پس از آن رخ داد را میتوان در سه چارچوب تحليلي «منازعه قدرت»، ‎ «انقلاب مخملي» و «جنبش اجتماعي ادعایی»مورد بررسی قرار داد . نکته مهمی که قابل توجه میباشد ، اینست كه برنامه ريزي چندين ساله دشمنان خارجي براي تضعيف جمهوری اسلامی ايران با استفاده از نیروهای درون ساختار حکومت با اراده کامل و همراهی برخي از خواص ایشان البته با انگيزه هاي مختلف گره خورد و منجر به کج اندیشی تحت عنوان کاهش قدرت ولی فقیه با فشار به رهبری شد . با مروری بر روند اقدامات و عملکرد احزاب اصلی جریان فتنه و افراد شاخص آنها بویژه حزب مشارکت میتوان تحلیل واقعی را از این امر ارائه نمود .

سند تأملات راهبردي حزب مشاركت كه تمامي اعضاي دستگير شده اين حزب وثاقت آن را پذيرفته اند يك راهنماي قابل اتكاء براي يافتن پاسخ چرایی وقوع فتنه است . اين سند يك جزوه تئوريك ساده نيست بلكه منبعي است براي فهم اينكه اصلاح طلبان در واقع به دنبال پياده كردن چه پروژه اي در جمهوری اسلامی ايران بوده اند . اساس اين جزوه كه بخش مهمي از تلاش هاير سعيد حجاريان به نقد مباني آن اختصاص داشته ، به خوبي توضيح مي دهد كه جريان اصلاح طلب در ايران هيچ تعلق خاطري به ساختار نظام نداشته و هدف غايي فعاليت سياسي خود را يافتن راه هايي حتي المقدوركم هزينه براي وارد آوردن ضرباتي هرچه شكننده تر به اين ساختار قرار داده است. واقعيت آن است كه آنچه پس از انتخابات رخ داد با خطوط اصلي راهنمايي هاي ارائه شده در اين جزوه كاملا منطبق بوده است. سند تاملات راهبردي اگر دقيق خوانده شود حامل اين پيام است كه اصلاح طلبان براي رسيدن به اهداف خود در محيط سياسي ايران چاره اي جز بازسازي و اجراي دوباره استراتژي «فشار از پايين ، چانه زني در بالا» نمي بینند .

اين جزوه تاكيد مي كند كه اصلاح طلبان در ابتدا بايد سعي كنند وارد ساختار قدرت شوند و آنگاه يك بدنه اجتماعي پاي كار بيرون از حاكميت براي خود بوجود بياورند تا در مواقع لزوم به عنوان پشتوانه آنها براي امتيازخواهي از نظام عمل كند. بر مبناي این سند راهبردی حزب مشارکت ، نقش عامل خارجي وارد نمودن تهديدهايي متعدد و نامحدود عليه نظام است تا اصلاح طلبان بتوانند با استفاده از اين تهديد ها به عنوان يك فرصت، از نظام امتيازهاي بيشتري مطالبه كنند.

قرائن و شواهد مفصلي از جمله دیدارهای آقای محمد خاتمی و بعضی از یاران وی با جرج سوروس ؛ حضور کیان تاجبخش و بسیاری دیگر در ایران و برنامه ریزی در قالب جنبش مخملی با بكارگيري ابزارهاي جنگ رواني, از رسانه ها, شعارسازي, پيامكها, ايميل, اينترنت, شايعه پراكني, دروغ سازي, تمسخر و استهزاء همه امور و چهره هاي مربوط به انقلاب . برنامه نافرماني مدني, تجمع هاي خاص مانند تجمع زنان فمينيست, تحريكات سياسي - امنيتي در جهت كشاندن حكومت به برخورد و سوءاستفاده از آن و بالاخره راه اندازي "موج هاي مقطعي سياسي - تبليغي - اجتماعي," تمركز بر NGO ها, فعال كردن وكلاي غربگراي معترض به قوانين جمهوري اسلامي و مبلغ قوانين و حقوق غربي , و همچنین بعضی از فعالین عرصه سینما بخصوص بازیگان و کارگردانان ، زمينه سازي براي تقابل هاي با حكومت توسط عناصر گمنام در حد دستگيري آنان و سپس چهره پردازي از آنها با مصاحبه هاي رسانه هاي بيگانه خارجي و رسانه هاي اصلاح طلب داخلي و مظلوم نمايي و نهایتا شهید سازی وجود دارد كه نشان مي دهد آنچه پس از انتخابات رخ داد كاملا در راستاي همين پروژه است.

جريان اصلاحات در سال هاي 83 و 84 با بحران هاي بسیاری مواجه میشود . از يكسو اختلافات دروني اصلاح طلبان با يكديگر به حدي رسيده بود كه محمد خاتمي به عنوان «رهبر مفروض» اين جريان ديگر حتي در بين دوستان خود هم اعتبار نداشت. حجاريان در همان ايام تاكيد میکند خاتمي سياستمدار نيست ، خاتمی هم خود را تداركاتچي می خواند و عباس عبدی نیز تهدید به پیاده نمودن خاتمی از قطار اصلاحات مینماید . و این یعنی آنکه اصلاح طلبان به خوبي دريافتند در صورت چانه زني در سطح بالا ، خاتمي مرد اين كار نيست .

از طرف ديگر حتی در صورت توفیق در چانه زني باز هم کمیتشان درمقابل نظام ، لنگ بوده چرا كه سرمايه اجتماعي را كه بايد به عنوان پشتوانه چانه زني عمل مي كرد از دست داده بودند و اُميدي هم به احياي آن نبود. از دست رفتن سرمايه اجتماعي جريان اصلاحات و نا اُميدي عميق مردم از سران اين جريان در انتخابات شوراها و سپس مجلس هفتم و عدم توجه و اعتنا به استعفا و تحصن جمعي از نمايندگان مجلس ششم در روزهاي واپسين عمر آن مجلس از سوی نظام و مردم ، از دست دادن سپس مجلس هفتم علیرغم اتخاذ استراتژی فتح سنگر به سنگر و نهایتا انتخابات سال 84 آشكار شد، جايي كه اصلاح طلبان با راديكال ترين چهره ها و شعارهاي خود به ميدان آمدند اما كانديداي اختصاصي آنها كه فكر مي كردند برنده قطعی انتخابات خواهد بود رأيي آورد كه حالا اصلاح طلبان حتي يادآوري آن را هم باعث خجالت مي دانند.

با این شرایط استراژی ایشان حول محور هندوانه ای در بسته بنیان نهاده شده تا سابقه قبلی اجرایی این کاندیدا برگ برنده احتمالی آنها باشد ، البته نه برگ برنده انتخابات بلکه برگ برنده چانه زنی ؛ چرا که اساساً ایشان باخت در انتخابات را از قبل میدانستند ، موضوعی که بسیاری از آنان به این مهم اعتراف داشته و دروغ بزرگ " تقلب " را کلید شورش و امتیازگیری اعلام داشتند . اما این همراهی منحوس دیری نپایید که ارکان سستش همچون تار عنکبوت متلاشی گردید .

چرایی رخداد عظیم 9 دی

اگر عاشورا تکرار شود این بار به جای شهادت اباعبدالله الحسین نوبت به هلاکت یزید و عمر سعد است.

این امر بدیهی و کاملا مبین است که افراد عادی و عوام جامعه بسیاری از سخنان اولیاء الهی و بزرگان را می بایست در یک ظرف زمانی و مکانی خاص خود درک نمایند . این فرمایش مقام عظمای ولایت و رهبری انقلاب نیز دقیقاً از همان تعابیر و سخنانی است که در زمان خود درک نگردید .اما رویداد فتنه 88 و حماسه عظیم نهم دی آن را تفسیر کرد .

عرض شد که دشمنان انقلاب همواره از درک پیوند عمیق ولایت و مردم و قدرت رهبری ولی فقیه در بحرانها و بصیرت افزایی ایشان در فتنه ها کاملاً عاجز و یا غافلند . البته استراتژی متعارض و راهبرد ناهمگون و متناقض جریان فتنه نیز پس از انتخابات عملاً چاقویی دو لبه بود که تیزی آن نتیجه عکس داشته و اثبات شد که بعضی اوقات چاقو دسته خود را نیز می برد .

فتنه گران که از یک سو با راهبردی بر پایه مفاهیم مذهبی با استفاده از نمادهایی چون رنگ سبز ، شعار الله اکبر ، شهید سازی و .... سعی نمودعمق مذهبی برای خود ایجاد نمایند با رفتارهای بسیار متضادی چون مسجد سوزی ، روزه خواری و ... در سوی دیگر ؛ تدبیر خود کرده شان را نقش بر آب نموده و آواری برپیکره خود ساختند . اوج این وقاحت که علی الخصوص با روزه خواری و نماز مختلط و با کفش در روز قدس نمود پیدا کرد و با اهانت به تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری ادامه یافت ، با فتنه گری در روز عاشورا و اهانت به ساحت مقدس سیدالشهدا علیه السلام بهمنی سهمناک و بنیان کن را بر سر خودشان آوار کرد تا همگان تفسیر دیگری از کلام ولایت را بفهمد که اگر عاشورا تکرار شود ، نوبت هلاکت یزیدیان خواهد بود و یزید و عمر سعد زمانه هستند که به هلاکت میرسند .

تقارن و تشابه رفتاری ضد عاشورایی جریان و سران فتنه در 1388 شمسی را با دشمنان عاشورایی سیدالشهدا علیه السلام در سال 61 قمری را با اندکی توجه به راحتی میتوان مشاهده کرد ، موارد بسیاری که جهت اجتناب از اطاله کلام به چند مورد آن اشاره می گردد :

1) وجود دسته جات متعدد در جبهه باطل

در حالی که در سپاه عمر سعد در صحرای کربلا ، اقشار مختلف دارای بغض و عداوت با امیرالمومنین و اهل بیت علیه السلام را همچون امویان ، مروانیان ، خوارج و ... شاهدیم و در کنارشان همبازیان زمان کودکی امام ، چون عمرسعد که شاهد رفتار پیامبر صلوات الله علیه و آله با امام بوده است ، یاران قدیم اهل بیت مانند شمر که جانباز جنگ صفین بوده ، دعوت کنندگان امام به کوفه مانند شبث بن ربعی را میبینیم ، در جریان فتنه نیز دشمنان انقلاب و فتنه گران را طیف های مختلفی چون سلطنت طلبان ، بهاییان ، ملی گرایان ، منافقین ، یاران سابق امام و برخی مسئولین گذشته و حتی حال نظام تشکیل می دادند ، موضوعی که به اعتراف خود ، با عنوانی چون " از سروش تا گوگوش " یاد مینمودند .

2) هدف مشترک

دنیا طلبی موضوع مذمومی است که هموره در روایات ما بدان اشاره شده است . حب دنیا اعم از حب مال ، حب مقام و ... همواره بسیاری از بزرگان را به کام مرگبار سقوط از دیانت خود کشانده است . از این منظر نیز شاهدیم که عمر سعد به خاطر حب مقام یعنی امارت ری ، به جنگ با سیدالشهدا تن داد آمد و بسیاری دیگر نیز به خاطر حب مال ، عده ای که نه تنها با سکه های ابن زیاد تطمیع گردیدند بلکه حتی از اموال اهل بیت و حتی از پیراهن امام شهید نیز نگذشتند و همه را غارت نمودند . سران فتنه نیز اگرچه قبلا تجربه اولین رئیس جمهور را به چشم دیده بودند و ندای امام که حب الدنیا رأس کل خطیئه را در گوش داشتند اما ردای ریاست جمهوری به گونه ای بود که قبل از انتخابات هر دو کاندیدای اصلاح طلبان به یکدیگر چنگ و دندان نشان می دادند و بعد از شکست و سرخوردگی ، برای دست یافتن به آرزوی از دست رفته یکدیگر را در آغوش گرفتند .

این حب مقام تا بدانجا بود میرحسین موسوی اولا ً در مصاحبه با مجله تایم به صراحت اعلام کرده بود " ما با این تظاهرات خیابانی می خواهم به رهبری فشار بیاوریم" و ثانیاً در حالیکه هنوز شمارش آرا آغاز نشده بود اعلام میکند که من رئیس جمهور هستم . از حب مال هم که پولهای شهرام خان جزایری و چمدان ها و .... نیاز به گفتن و یادآوری ندارد .
3) بی اعتنایی و اهانت به ارزش ها

 به یقین میتوان گفت بزرگترین اشتباه سران فتنه همین شباهت رفتاری ایشان در به بازی گرفتن ارزشها بود . در حالی که در واقعه عاشورا شاهد موضوعات متعددی از این قبیل چون توطئه شهادت امام حسین در مکه یعنی در حرم امن الهی آن هم در ایام حج و ماه حرام ، جنگ با امام در کربلا در ایام محرم به عنوان ماه حرام ، بستن آب بر روی سپاه امام و ممانعت از آب رسانی به کودکان ، آتش زدن خیام و غارت شهدا و اسرای اهل بیت علیهم السلام و ... بوده ایم ، در جریان فتنه نیز شعار نه غزه نه لبنان ، روزه خواری در روز قدس ،اقامه نماز به صورت مختلط و حتی با کفش ، پاره کردن تمثال ولی فقیه راحل و حاضر ، آتش زدن مسجد ، خسارت به اموال بیت المال و اموال شخصی مردم وافراد حقیقی ، شهید سازی های دروغین و ... را شاهد بودیم . و البته جریان فتنه نهایتا با ارزشهای والا و ناب و مقدس حسینی در روز عاشورا در افتاد تا چهره زشت و کریه المنظر خود را عیان سازد و طومار نحسش را به دست مردمی ولایتمدار پیچیده و باطل شده ببیند .

و صد البته این مهم ، یقیناً از الطاف خفیه الهی بود که دشمنان داخلی و خارجی نتوانستند صبر انقلابی ولایت و امت را در حوادث تا قبل از عاشورای 88 به درستی درک نمایند و با اشتباهی راهبردی ، عاشورا را نیز هدف آماج گستاخی و فتنه انگیزی خود نمودند تا مردم ایران اسلامی حماسه ای سترگ را در دفتر ثمرات عاشورایی بنگارند و بر جان خود نقش کنند و کارنامه ننگین فتنه گران را ممهور به مهر " باطل شد " نمایند .

آری ، باز هم اگر عاشورایی دیگر تکرار شود ، نتیجه قطعی اش هلاکت یزیدیان است . ملت ولایتمدار ایران اسلامی آموزه ها و عبرت های غدیر، جمل، نهروان، صفین و عاشورا را به جان خود سپرده و در سالهای متمادی علی الخصوص در حماسه 9 دی، ثابت كرد كه بیعت آنان با امام و ولی امرشان، ناگسستنی و غیر قابل خدشه ، پایدار و حسینی است .
و سلام بر 9 دی
 والسلام علی من اتبع الهدی
ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.